Manelismul tătăresc

Trebuie să recunosc că nu mă așteptam la un aflux atât de mare, într-un timp așa de scurt.., ultimul articol a acumulat peste 6 mii de accesări ceea ce mă face să cred că, majoritatea adulților comunității tătare sunt interesați să-și cunoască trecutul istoric.
Totuși, răzleț.., pe rețelele de socializare au fost distribuite articole publicate în presa aservită, prin care, se încearcă „zugrăvirea” ceea ce eu am numit-o metaforic „manelism” religios și cultural, asumat și transmis eronat contemporanilor comunității tătare.
În articolul cu pricina se face referire la identitatea etno-confesională din care citez: «asemenea multor popoare, tătarii au obiceiuri specifice la nuntă, la „circumcizie”, precum și cu alte ocazii».., convingerea mea bazată pe documentări prealabile este acela că, ceva mai umilitor și eronat nici că se putea, iată de ce…
Exceptând gastronomia, (citez: «tătarii disprețuiesc hrana cu pâine, se hrănesc cu cărnuri atât proaspete, cât şi putrede, ca băutură amestecă lapte închegat cu sânge de cal»).., tătarii au preluat („manelizat”) și asumat obiceiurile și limba turcă înainte și după ce au intrat sub protectoratul Imperiului Otoman în 1475, până în acea perioadă, nu există nici o atestare istorică care să evidențieze tradițiile și cultura tătarilor, ci doar atrocitățile acestora.
Cronicile de specialitate (Istoria tătarilor crimeeni), menționează secolul al XIII-lea, ca fiind perioada adoptării religie musulmane de către tătari, cât despre tătarii din Polonia, se precizează că mare parte din ei au adoptat limba și obiceiurile polonilor majoritari, inclusiv religia acestora (romano-catolică).

Iată deci, după lepădarea budismului și adoptarea religiei islam în secolul al XII-lea, tătărimea poloneză a îmbrățișat creștinismul – religie la care muftiul României Iusuf Murat (etnic tătar), încearcă să convertească toată comunitatea musulmană din țară (click pentru dovezi indubitabile).
În concluzie, este totalmente greșit și defăimător să evidențiezi religia, tradițiile și influența lingvistică turcă, atribuindu-le ca fiind distincte de restul popoarelor care au generat civilizație la propriu și nu doar crimă și teroare precum poporul tătar.
Cel puțin în perioada medievală, tătarii nu a generat un dram de civilizație și n-au muncit de loc, în schimb au cotropit și lăsat în urmă cenușă și munți de cadavre cu a căror agoniseală și-au dus traiul nomad, citez: «Tătarii aveau o înfăţişare respingătoare şi inimi nemiloase; rămâneau neînduplecați la plânsetele mamelor, fără respect pentru părul alb al bătrânilor. Alergau cu bucurie când era vreun măcel, ca la o nuntă sau la o petrecere. Peste tot cadavre, cărora nimeni nu le găsea mormânt(…)».
În timpul raidurilor militare, în mentalul tătarilor nu exista clemență, ei ucideau cu sânge rece de la copii în fașă până la bătrâni, singurii care scăpau cu viață erau cei tineri care erau valorificați în mai multe piețe de sclavi printre care cel de la Kafta, unde tătarii au vândut peste trei milioane de ucrainieni, ruși, belaruși și polonezi.
Dacă ținem cont de atrocitățile tătarilor asupra teritoriilor și poporului rus, vom înțelege sensul deportărilor din 1944 și mai ales, tentativele tătarilor crimeeni în a-și consolida un stat suveran în peninsulă.., altfel spus, tătari au cucerit inclusiv Moscova și nu doar Crimeea, însă n-au fost capabili s-o stăpânească, ori în război domină ultimul câștigător și nu invadatorii parveniți care au dominat prin cinism, ca mai apoi să pretindă Crimeea ca fiind „pământ străbun” al tătarilor.
Sunt convins că aceste adevăruri dor.., mai ales pe acei manipulatori care sub falsă înfățișare de salvatori a-i comunității tătare, încearcă să-și mențină sau să acapareze șefia UDTTMR.., lor nu le pasă de soarta etniei și ca dovadă, de peste doi ani de haos și vid legislativ, nimeni nu a reușit să facă ceva util pentru binele comunități/ansamblu. Lipsa de transparență și de dialog constructiv, a menținut și menține tătărimea fără reprezentanți în relațiile cu statul și nici un tânăr nu se poate evidenția datorită acestor „găști nomade” care în mod conștient vor să radieze identitatea etnică a tătarilor.
Toți acești „șnapani” văd în mine un dușman al comunității și încearcă să mă denigreze, fără să se întrebe de ce această înverșunare de a expune adevărul istoric a poporului tătar…
Nu frați tătari..,
nu cel ce spune adevărul vă este dușman, ci acei care vă mint perpetuu, însă mai multe în acest sens voi scrie în următorul articol.

2 thoughts on “Manelismul tătăresc

  1. Buna seara,

    Va vad inversunat si pornit impotriva tatarilor(din destule remarci aduse aici in diverse articole) si nu inteleg de unde provine ura aceasta.

    Personal nu ma intereseaza latura musulmana pe care o o aparati. Religia nu ar trebui sa aiba subiect de dezbatare cimitire si moschei, ar trebui sa discute subiecte mult mai importante pentru 2018 .

    Poate candva daca veti dori sa argumentati insultele cu mai mult decat documentatie de suprafata (gen : filmari you tube si generalitati citatie si interpretate dupa ureche ) , va las mai jos o adresa de email.

    Si daca va tine *coragiul* poate chiar sa discutati live.

    Cu stima,

    1. Stimabile.., Allah îmi este martor că n-am nici cea mai vagă intenție să-mi denigrez religia sau frații de etnie turcă sau tătară.
      Ceea ce dvs nu ați înțeles, sau ați înțeles total greșit, este că musulmanii români sunt ținuți în „lesă” de către indivizi sau grupări de interese.
      Eu nu sunt o „umbră” precum lași să se înțeleagă.., acest site nu este doar un moft personal chiar dacă așa pare, sunt zeci de musulmani care contribuie la culegerea informațiilor sin sânul comunității, zeci de persoane care se documentează astfel să nu se strecoare informații eronate.., pe scurt este o muncă de echipă ce are ca scop responsabilizarea comunității musulmane și eliberarea acestora de dominațiile grupurilor de interese pro sau/și anti Eserghep Gelil.
      Mâine vom posta un articol pe această temă, pe margine căruia te invit să-ți exprim părerea.., cu mențiunea că numai un dialog constructiv poate duce la unitate comunitară.
      În speranța că a fost înțeles, mulțumesc pentru timpul alocat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.